تاکید پوتین بر روابط «مثبت» با باکو در دیدار با علی‌اف

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در دیدار با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی‌اف در کاخ کرملین گفت که روابط دو کشور «به طور مثبت» در حال توسعه است.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه پیش از دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان، یک دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در کاخ کرملین ترتیب داد.

پوتین ضمن خوشامدگویی به مقامات ارشد جمهوری آذربایجان برای سفر به مسکو، به سفر چندی قبل خود به باکو اشاره کرد.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، او و علی اف روز گذشته یک «گفت‌وگوی دو نفره» و غیررسمی داشتند و درباره «مسائل مربوط به وضعیت کنونی روابطمان» حرف زدیم.

پوتین با بیان اینکه «روابط ما به طور مثبت در حال توسعه است. ۴.۳ میلیارد دلار گردش تجاری، بیش از ۴ میلیارد سرمایه‌گذاری مستقیم در اقتصاد (جمهوری) آذربایجان و بسیاری از پروژه‌های خوب و جالب در هر دو کشور.»

وی افزود، «ما بسیار خوشحالیم که در حاشیه نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع، امروز این فرصت را داریم که اطلاعاتی را در مورد کارهای جاری تبادل کنیم...از دیدن شما بسیار خوشحالیم. خوش آمدید.»

علی اف در جواب به پوتین گفت که «به خاطر فرصتی که برای دیدار امروز فراهم کردید، و همچنین برای شام دیشب از شما سپاسگزارم. ضمنا از این فرصت استفاده کرده و یک بار دیگر تولد شما را با تاخیر تبریک می‌گویم.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر ماه آگوست رئیس‌جمهور روسیه به به باکو تاکید کرد که پس از این سفر، «پویایی روابط دوجانبه ما کاملا محسوس بوده است.»

پوتین پس از این سخنان علی اف، رئیس‌جمهور روسیه را برای شرکت در نشست گروه بریکس دعوت کرد و گفت که «ما مشتاقانه منتظر دیدار شما در کازان هستیم.»

علی اف جواب داد که «من با خوشحالی دعوت شما را می‌پذیرم و مشتاقانه منتظر جلسه بعدی‌مان هستم. متشکرم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس